KLANTENSERVICE

Voor vragen en/of klachten kunt u mailen naar: info@webshopshcrbt.nl.

Onderstaand de meest voorkomende vragen en antwoorden (FAQ).

1. Betaalmethoden

1.1 IDeal

Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

1.2 Creditcard (VISA of Mastercard)

Betaling met creditkaart is helaas niet mogelijk.

1.3 Bankoverschrijving

Indien u niet in staat bent tot internetbankieren - en dus geen gebruik kunt maken van bv. IDeal - dan kunt u ook betalen via een reguliere bankoverschrijving. U kunt dat dus doen zonder internet en u kunt ook zelf bepalen wanneer u de betaling doet. (Zie punt 2.8)

De overschrijving dient u te doen naar rekeningnummer:

NL66 RABO 0158 8700 26 t.n.v. SHCRB&T te Waddinxveen.

LET OP!

Denk aan het invullen van het factuurnummer en datum. Het betreft hier dus geen betaling via Acceptgiro, waarbij u pas betaalt zodra u uw bestelling heeft ontvangen. Betaling via bankoverschrijving betreft altijd een betaling vooraf: uw bestelling wordt pas behandeld en verzonden zodra wij de betaling hebben ontvangen, u dient dus altijd vooraf te betalen. Indien u niet binnen 5 dagen na bestelling de openstaande betaling heeft uitgevoerd, behoudt de SHCRB&T het recht voor de bestelling te annuleren.

1.4 Betalen bij afhalen bestelling in Soesterberg

Indien u van de mogelijkheid gebruik maakt uw bestelling af te rekenen bij het afhalen in Soesterberg kunt u de betaling afhandelen via de QR-code (iDeal) met uw eigen bank-app. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. U kunt uiteraard ook uw bestelling contant afrekenen. Pinnen is bij het afhalen van uw bestelling in Soesterberg helaas niet mogelijk.

2. Bestellingen

2.1 Kan ik een bestelling annuleren?

Ja, indien u een bestelling nog niet heeft betaald, dan kunt u deze annuleren door een mail te sturen naar info@webshopshcrbt.nl. Vermeld in uw mail tenminste het ordernummer en datum van de bestelling, die u per mail heeft doorgekregen.
Een bestelling die nog niet betaald is, wordt niet verzonden. Een niet-betaalde bestelling die wordt geannuleerd, zullen wij per direct verwijderen uit ons systeem.

2.2 Kan ik een bestelling retourneren?

Indien u reeds betaald heeft kunt u uw bestelling niet retourneren. Alle artikelen zijn gebruikte of 2e hands artikelen. Een gedane bestelling is definitief en kan niet herroepen, geannuleerd of geretourneerd worden. Overigens kunt u de merchandise van de VVRB&T wel ruilen aangezien deze nieuw zijn. Maak hiervoor een afspraak via info@webshopshcrbt.nl.

2.3 Heb ik garantie op de ontvangen artikelen?

Nee, helaas kunnen wij geen garantie geven op de door u bestelde artikelen. Alle artikelen in de webshop zijn gebruikte, dus 2e hands artikelen (m.u.v. de merchandise van de VVRB&T). Voor verzending worden de door u bestelde artikelen gecontroleerd op compleetheid en eventuele beschadigingen. Voldoen de artikelen niet aan onze eisen dan worden deze niet verzonden en zal een beter product dat wel aan onze eisen voldoet aan u toegezonden worden of de bestelling zal worden geannuleerd. U wordt hiervan via mail in kennis gesteld en het door u reeds betaalde bedrag zal dan worden geretourneerd.

2.4 Vanuit welke landen kan ik bestellen?

Wij ondersteunen bestellingen in Nederland en naar Belgie en Duitsland.

2.5 Komen er nog kosten bij het verzenden van een bestelling?

Ja, bij elke bestelling, met uitzondering van de publicaties uitgegeven door het Bureau Geschiedschrijving van het Regiment Bevoorradings- & Transporttroepen, dient u ook verzendkosten te betalen. De kosten zijn afhankelijk van het totale gewicht en hoe uw bestelling verzonden wordt. Kan uw bestelling door de brievenbus, dan zijn de kosten lager dan als uw bestelling als pakket verstuurd moet worden. De verzendkosten vindt u terug op uw factuur en worden indien nodig aangepast aan de tarieven van PostNL.

2.6 Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?

Onze medewerkers verwerken orders op maandag en woensdag tijdens kantooruren. Tijdens weekenden, feestdagen en de periode van een week voorafgaande aan Kerstmis tot de eerste maandag na Nieuwjaar worden orders niet verwerkt, deze worden de maandag/woensdag erna verwerkt. De bestellingen worden elke maandag en woensdag aangeleverd bij PostNL en bezorgd volgens de leveringsvoorwaarden van PostNL. Levertijd kan zodoende maximaal 14 werkdagen duren. 

2.7 Kan ik mijn bestelling eventueel ook afhalen?

Ja, u kunt uw bestelling ook afhalen tijdens de openingstijden van de Historische Collectie Bevoorradings- & Transporttroepen in Soesterberg. De HCRB&T is elke maandag, woensdag en vrijdag tussen 10:00 uur en 15:00 uur geopend. Maak voordat u komt even een afspraak via info@webshopshcrbt.nl of via 06-13336338 op welke dag/datum/tijdstip u komt, dan ligt uw bestelling klaar bij de Informatiebalie.

Volledig afhaaladres:

Museumpark Dienstvak Logistiek

Historische Collectie Regiment Bevoorradings- & Transporttroepen

Kamp Soesterberg, gebouw V20

Zeisterspoor 8

3769 AP Soesterberg

2.8 Binnen welk termijn dien ik mijn bestelling te betalen bij een bank-overschrijving?

U dient binnen 5 werkdagen uw bestelling te betalen via een bankoverwschrijving. Uw bestelling wordt pas in behandeling genomen na ontvangst van uw betaling. Indien u niet binnen het gestelde termijn van 5 dagen uw bestelling heeft overgemaakt, ontvangt u hierover een mail. Indien u dan nog niet binnen 5 werkdagen heeft betaald, behouden wij het recht uw bestelling te annuleren en uit het systeem te verwijderen.

2.9 Binnen welk termijn dien ik mijn bestelling af te halen in Soesterberg?

U dient uw bestelling na betaling binnen 14 dagen af te halen in Soesterberg. Indien dit termijn verstreken is ontvangt u hierover een mail. Indien u hierop niet reageert behoudt de SHCRB&T het recht uw bestelling na 14 dagen te annuleren en te verwijderen uit ons systeem. Uiteraard ontvangt u hierover wederom een waarschuwings-mail. Er volgt geen restitutie van het door u betaalde bestelbedrag tenzij u hiervoor in uw antwoordmail een plausibele reden heeft.

2.10 Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd of niet geleverd is?

2.10.1 Beschadiging bestelling

Als uw bestelling beschadigd is dient u dit te melden via info@webshopshcrbt.ni indien mogelijk met een foto van de beschadiging. In overleg met u zullen wij u dan een nieuw exemplaar toezenden. Is het bestelde artikel niet meer voorrading, dan krijgt u de kosten van het artikel (incl. de verzendkosten) teruggestort.

2.10.2 Bestelling is niet geleverd

Indien uw bestelling niet binnen het maximaal gestelde termijn van 14 dagen (zie punt 2.6) geleverd is dient u dit middels mail (info@webshopshcrbt.nl) te melden. Wij zullen dan bij PostNL onderzoeken waar het fout is gegaan met uw bestelling. Mocht uw bestelling niet meer geleverd kunnen worden, dan zullen wij in overleg met u de kosten, incl. de verzendkosten, terugstorten of, indien de door u bestelde artikelen nog voorradig zijn, deze kosteloos aan u toesturen.